Jakie korzyści daje Automatyzacja IT?
Jak usprawniać procesy na styku IT i biznesu?
Jak obniżać koszty i zwiększać przewagę konkurencyjną?
Jak skrócić Time to market?
Software Defined Infrastructure
Odgrywa coraz większą rolę w procesie Transformacji Cyfrowej w organizacjach. Rozwiązania z obszaru SDI są ściśle połączone z Automatyzacją IT i pozwalają na usprawnianie procesów IT-Business.
Wyzwania, przed którymi stają zespoły IT w firmach:
Sprawne i skuteczne zarządzanie złożonym środowiskiem IT w organizacji
Rozbudowane procesy IT i ryzyko popełnienia błędu
Wysokie koszty operacyjne i niska wydajność
Zapewnienie bezpieczeństwa
Menedżerowie i Dyrektorzy IT poszukują narzędzi, które pomogą w kontroli podczas wdrożeń nowych rozwiązań oraz w sprawnym zarządzaniu infrastrukturą IT przedsiębiorstwa, obejmującą Data Center, Private Cloud, Hybrid Cloud i Cloud Computing. Wśród popularnych narzędzi SDI często wymienia się HCI (hipercoverged infrastructure, czyli infrastrukturę hiperkonwergentną), VDI (Virtual Desktop Infrastructure) oraz wiele innych z obszaru Data as a Service, Software as a Service oraz Infrastructure as a Code.
Automatyzacja procesów IT podnosi efektywność operacyjną i często łączy się z metodyką DevOps. Skrócony Time to market (czas dostarczenia usługi) to obecnie konieczność, by skutecznie budować przewagę konkurencyjną. Dlatego tak ważne wydaje się usprawnienie działań na linii IT/Dev.
Operacje związane z zarządzaniem infrastrukturą coraz częściej zachodzą dzięki wykorzystaniu najnowszych rozwiązań software’owych, a nie poprzez manualną pracę administratorów (Software as a Service, Infrastructure as a Code, IT as a Self-service).
Automatyzacja IT bywa utożsamiana z automatyzacją infrastruktury IT i polega na wykorzystaniu oprogramowania do tworzenia skomplikowanych i powtarzalnych procesów, które umożliwiają zniwelowanie ryzyka popełnienia błędu poprzez zastąpienie lub zredukowanie udziału czynnika ludzkiego w tych działaniach.
Korzyści z wdrożenia narzędzi automatyzacyjnych w procesach IT:
Ograniczenia ryzyka
Łatwość modyfikacji - IT as a Self-service
Przewidywalność
Powtarzalność
Skalowalność
Automatyzacja procesu żądania
Skrócony Time to Market
Kontrola kosztów
Koncentracja na celach biznesowych, nie technologii